Silver Ocean Seltzer

Silver Ocean Seltzer

Zowel bij de ontwikkelaars van Silver Ocean Seltzer als binnen onze organisatie (onafhankelijk van elkaar) was de teleurstelling groot bij het proeven van de Hard Seltzers van andere merken en producenten.  En verbaasd waren we ook. Hoe kan dit drankje zo’n hype zijn als het niet zo speciaal is? Na onderzoek kwamen de ontwikkelaars van Silver Ocean erachter dat er meerdere manieren zijn om Hard Seltzer te maken; alcohol mengen met koolzuurhoudend water óf brouwen. Zo besloot Silver Ocean om hun Hard Seltzer op de meest natuurlijke manier te maken. Uitgerust met een thuisbrouwset, begon het experiment. Na maanden van proeven en finetunen werd het perfecte recept gevonden. Het resultaat is Silver Ocean Seltzer! Ultiem qua uitstraling, mooi van smaak, perfect voor een leven in balans. Klaar om de markt te veroveren! 

Visie

Balans. Een leven zonder compromissen. Genieten van vandaag, zonder de toekomst uit het oog te verliezen. Iets wat we allemaal willen, maar toch bereiken zo weinig mensen het. De missie van de Silver Ocean Seltzer club is om jou te inspireren en te helpen bij het vinden van balans in het leven. Begin met kleine veranderingen. Een gezonder drankje bijvoorbeeld. Voor ons is Silver Ocean Seltzer slechts het begin. Het is meer dan een drankje, meer dan een merk. Het gaat over een levensstijl. Een gebalanceerde levensstijl. Het doel is om deze visie tot leven te brengen in de Silver Ocean Club.

Missie

De oceanen redden. De oceaan is een cruciaal onderdeel van onze planeet. Helaas wordt het met de dag meer vervuild en raakt hij uit balans: plastic vervuiling, overbevissing en stijgende temperaturen. We steunen initiatieven die bijdragen aan een schonere en gezondere oceaan, om de balans terug te brengen. Om een ‘zilveren oceaan’ te bereiken, een oceaan vol met gezonde vissen. Daarom doneren Silver Ocean 1% van hun omzet aan de Ocean Cleanup.

Silver Ocean Seltzer

Wat maakt de Silver Ocean Seltzer anders dan de andere Hard Seltzers? Allereerst wordt het verschil gemaakt door de enorme passie en gedrevenheid van de ondernemers achter dit product. Smaaktechnisch is er een groot verschil omdat Silver Ocean het product brouwt, dit is een complexer proces dan bij andere producenten die hun product veelal distilleren. Door het brouwen wordt de koolzuur aangenaam en zachter waardoor je de toegevoegde fruitsmaak ook optimaal beleefd. Het drankje is ontwikkeld voor de bewuste consument daarom bevat het maar 26 calorieën per 100ml.

Waarom heeft de ontdekking van Hard Seltzers zo lang geduurd?

De eerste hard seltzer met de naam Mike’s Hard Lemonade, is uitgevonden in Canada in 1996. In Amerika bestaat deze productgroep al sinds 2012, maar vorig jaar is de populariteit pas echt toegenomen. Toen werd het pas aantrekkelijk voor de jongere consumenten omdat er steeds bewuster gelet wordt op het aantal calorieën, koolhydraten en suiker wat er in producten zit. Ze zochten iets om ’verantwoord’ te kunnen drinken. Hard Seltzer is ook nog eens gluten vrij. Sinds 2 maart 2020 is in Amerika voor liefst 1,68 miljard euro aan Hard Seltzer over de toonbank gegaan.

Bezoek hier de website van de producent. 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *