Sir.Up Cordials

Sir.Up Cordials
Het grootste verschil tussen cordials en siropen zijn de ingrediënten. Van cordials is het lijstje aan ingrediënten kort, maar ook heel krachtig: 100% fruit! Limonadesiroop heeft daarentegen een langer lijstje van ingrediënten. In de ingrediëntenlijst van siroop staat vaak suiker bovenaan. De toegevoegde suikers en aroma’s maken dat de limonadesiroop zoeter en heftiger smaakt. Een cordial is mild van smaak en geeft een echte volle, fruitige, pure beleving en is daarnaast ook nog eens gezonder.

Margemaker
Je kunt Sir.Up inzetten als homemade lemonade; meng 200ml water met 20ml Sir.Up, voeg wat ijs en garnituur toe en je hebt een mooi glas lemonade!  Voor een glas homemade lemonade is de kostprijs minder dan €0,35 cent. De adviesverkoopprijs ligt rond de €3,- en voor een mocktail kun je zelfs €5,- vragen. Naast een onderscheidend, kwalitatief aanbod is het ook nog eens een mooie margemaker.

De Producent
MoMe ontwikkelde een gamma van fruitige non-alcoholische cordials, om cocktails, mocktails en thee’s naar een hoger niveau te tillen. Aangezien het merk enkel binnen de chocoladewereld gekend was, was een uitbreiding naar dit nieuwe productgamma een behoorlijke stretch. Een logische keuze was om onder MoMe een nieuw merk te creëren, met een eigen identiteit, maar gesteund door MoMe’s expertise.

Quatre Mains haalde zijn inspiratie uit de speelse en creatieve aard van dit product en hield rekening met de trendgevoelige wereld die de horeca nu eenmaal weerspiegeld. Quatre Mains besloot dat er nood was aan een sterke merkidentiteit met presence. Afgeleid van de Engelse productnaam ‘syrup’, werd het nieuwe merk Sir.Up geboren. Ze brachten de ‘Sir’ tot leven en gaven hem een unieke persoonlijkheid, met een recht door zee attitude, maar fruitige uitstraling. 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *